Franczyza

Koszty inwestycji we franczyze w salony odzieżowe w Polsce notują tendencję spadkową. Dzieje się tak dzięki wprowadzanym coraz częściej przez producentów umową agencyjnym. Pełne franczyzy w naszym kraju nie zdawały egzaminu, brakowało chętnych inwestorów którzy z uwagi na brak środków finansowych jednocześnie na lokal, pracowników oraz towar musieli rezygnować z podejmowania współpracy. Istotnym powodem odstępowania od pełnej franczyzy było również to, iż kiedy kolekcja nie sprzedała się w całości inwestor zostawał z pełnym magazynem. Musiał sprzedawać towar po kosztach tracąc na nim, lub składować go w magazynach, by zgodnie z umową franczyzową zrobić miejsce nowej kolekcji, gdzie na pewno nie zyskiwał on na wartości. Strat więc było zbyt wiele. Firmy które pracują nadal w opcji pełnej franczyzy rozwijają się znacznie wolniej. Odzieżowy sektor handlu jest bardzo zróżnicowany dlatego nie łatwo osądzać jednoznacznie. Jednym firmą sieciowym wraz ze wzrostem ilości sklepów spadają zyski. Inne mimo mniejszej ilości lokali zarabiają więcej. Obecnie w dobie kryzysu wielu inwestorów nie podejmuje nowych umów. Widoczny jest spadek popytu ze strony klienta. Firmy jednak znalazły furtkę do rozwoju swych marek, otóż służą dodatkowymi profitami za otwieranie nowych placówek swym dotychczasowym kontrahentom. Jest to obustronnie korzystne. Franczyzodawca zachowuje poprawność relacji między partnerem z którym współpraca układa się pomyślnie dając mu tym samym możliwość rozwoju, ten zaś otrzymuje zabezpieczenie w postaci kolejnego lokalu w razie gdyby poprzedni przestał przynosić oczekiwane zyski.

Hej! Mam na imię Anna i witam Cię na moim blogu! Serdecznie zapraszam Cię do lektury moich wpisów, które poświęcone są modzie i jej pochodnym! Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej!
error: Content is protected !!