Wpływ reklamy na zakupy

Niejednokrotnie przyłapujemy się na tym, że kupujemy dany produkt tylko dlatego, że widzieliśmy atrakcyjną reklamę w telewizji i utkwił nam obraz roześmianych twarzy ludzi lub wpadający w ucho fragment muzyki. Często kupujemy pewne rzeczy dlatego, że ktoś ze znajomych je ma i my też chcemy się pochwalić ich posiadaniem. Czasem sięgamy po produkt z półki sklepowej, ponieważ przeczytaliśmy wzmiankę w Internecie lub prasie albo widzieliśmy olbrzymi baner w centrum miasta. Każdy sposób reklamowania produktów odbija się na wzroście sprzedaży. Dzisiejsze agencje reklamowe prześcigają się w tworzeniu coraz ciekawszych, często kontrowersyjnych reklam, by przyciągnąć uwagę każdego potencjalnego klienta. Zarówno dzieci, jak i dorośli bardzo chętnie oglądają reklamy w telewizji, których nadmiar jest zauważalny w momencie oglądania filmu. Co chwilę występuje przerwa na reklamę, podczas której podziwiamy fantastyczne, kolorowe opakowania produktów, słyszymy, jak wyrobne są czekoladki lub jak niezwykle skuteczny jest dany proszek do prania. Od razu pamiętamy, by daną rzecz spróbować i faktycznie przekonać się, czy jest tak samo jak w reklamie. Niektórzy wierzą, że skoro tak zostało powiedziane w reklamie, to znaczy, że tak jest w rzeczywistości, co nie zawsze jest prawdą. Nie można ukrywać, że wpływ reklam na nasze decyzje, co kupić, a czego nie, jest ogromny. Wybierając produkty reklamowane nagradzamy nie tylko daną rzecz i jej producenta, ale przede wszystkim agencję reklamową. To właśnie sukces dobrej reklamy sprawia, że nasze zakupy nie są rozsądne.

Hej! Mam na imię Anna i witam Cię na moim blogu! Serdecznie zapraszam Cię do lektury moich wpisów, które poświęcone są modzie i jej pochodnym! Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej!
error: Content is protected !!